Lapozni a könyv sarkainál lehet!

Határtalanul pályázat összefoglaló

2018-as kirándulás Csíkszeredára

Programozták és tervezték:
THE MELTINGPOT - 2018

TARTALOM

Beszámoló az utazásról
Galéria

HATÁRTALANUL! 2018-os erdélyi út Csíkszeredára

Nehezen jutottunk át a határon, de vigasztalt bennünket a tény, hogy sok élményben lesz részünk a következő napokban. A Királyhágón tartottuk első nagyobb volumenű pihenőnket.

Ismerkedés Torockó történelmi múltjával. Helyszínen tapasztalhatták tanulóink az erdélyi szórvány magyarság, életmódját, szokásaikat, építkezési sajátosságaikat. Tanulóink egy kis csoportja vállalkozott a Székelykő túrára. Vacsora után, megbeszélést tartottunk. A csoport vezetője vázolta a következő nap programját, majd tanulóink szabad kimenőt kaptak a falúba. Erdély egyik természeti szépsége, a tordai hasadék. Gyalogtúránk a hasadék szurdokvölgyében rádöbbentette tanulóinkat a természet mérhetetlen erejére, az így kialakult természeti szépségre. A hasadék bejáratánál piknikezés formájában fogyasztottuk el a tanulókkal közösen sütöt flekken ebédünket.

Következő megállónk Segesvár. A várat szépen felújították. Itt volt várkapitány Drakula gróf. Ez a tény feldobta tanulóink érdeklődését. Utunkat folytattuk Csíkszereda felé.

Megálltunk Fehéregyházán, ahol megnéztük a Petőfi emlékmúzeumot. Szavalattal emlékeztünk az 1848-as szabadságharc áldozataira. Fáradtan, az éghajlat viszontagságaitól meggyötörve érkeztünk a szállásra. Vacsora után a csoport megbeszélésen vett részt. A csoport vezető vázolta a következő nap várható eseményeit.

A teljes napot a Csíkszeredaiakkal való találkozásnak szenteltük. A Kós Károly Szakgimnázium tanulóinak egy csoportja várt bennünket, akik tanáraikkal csatlakoztak hozzánk. Közösen mentünk a Szent Anna tóhoz. Bíró Imre csíkszeredai tanár úr ötletének helyt adva, Kézdivásárhelyt is bevettük programunkba. Dél után már az iskolában folytattuk a nap programját. Az igazgató köszöntője után a helyi iskola tanulói bemutatták iskolájukat. Ezt követte a hagyományos sport tevékenység, ami a két iskola közötti futballmecssben teljesedett ki.

A találkozás a jó hangulat miatt, elhúzódott a késő esti órákig. Szállásra utazásunk alatt a tanulók beszámolót tartottak az aznapi élményekről. Másfél órai utazás után, késő este érkeztünk a szállásra, amit vacsora, majd nyugovóra térés követett.

Vissza a tartalomjegyzékhez...

A szállásunktól három km-re volt a zetelaki víztározó. Itt töltöttünk a délelőtt folyamán egy órát. Folytattuk utunkat Gergyószentmiklósra, ahol nagy meglepetésünkre négy csíkszeredai tanuló, az osztályfőnökükkel vártak bennünket a központban, majd csatlakoztak hozzánk. Erdélybe kirándulónak nem szabad kihagynia Gyilkos tó-t, illetve a Békás szorost. Gyilkos tónál a szabad program után vendéglátóink társaságában ebédeltünk, majd gyalog leereszkedtünk a szorosba (a Pokol aljába). A vissza úton az autóbuszban a tanulóink egy csoportja előadást tartott a Gyilkos tó keletkezéséről, majd csoportunk más tagjai a Békás szorosról. Gyergyószentmiklóson búcsút vettünk vendéglátóinktól, utunk a Hargitán keresztül vezetett a szállásra.

Az éles levegő hatását tette, az autóbuszban szinte mindenki elaludt. Libán tetőn pihenőt tartottunk, majd pár km-re a kőfejtőt tekinthették meg gyerekeink. Késve értünk a szállásra, amit vacsora, majd lefekvés követett.

A bőséges reggeli után utunk a madarasi Hargitára vezetett. Az egy órás szabad program alatt gyönyörködhettünk a vídék panorámájában. Székelyföldi utazásunk utolsó állomásai következtek ezen a napon. Következő megállónk Korond volt. Az egy órás szabad program alatt ajándékokat vásárolhattunk. Korondtól pár km-re található Parajd. Híressége a sóbánya. Csoportunk két részre oszlott. Azok a tanulók akik még nem voltak a sóbányában, a bányát látogatták meg, a csoport másik fele ezt az időt Szovátán töltötte. Újabb négy órás út várt ránk a következő szállásig Torockóig.

A hoszú autóbusz ismét lehetőséget adott helyi ismereteink bővítésére, az utazás alatt beszámolókat, előadásokat hallgathattunk Korond, Parajd, Szováta ,mint a Sóvídék nevezetességeiről, a székelyek szokásaikról, életformájukról. A szállás már ismert volt számunkra, vacsora után mindenki elfoglalta a szobáját. Tanáraink diákjaink közös esti programon vettek részt.

Vissza a tartalomjegyzékhez...

Torockón a helyi múzeum is szerepelt programtervezetünkben. Késői nyitás miatt kellett várakoznunk. Így csak 11 óra után sikerült elindulnunk Budapest felé. Nagyobb pihenőt a Királyhágón tartottunk, majd folytattuk utunkat a határ felé. Út közben a bátrabb tanulók élménybeszámolót tartottak.

Két órai várakozás után sikerült átlépnünk a határt. Késő este érkeztünk Budapestre, ahol a szülők várták diákjainkat.

.Budapest, 2018. 06. 30.

Vissza a tartalomjegyzékhez...

Fényképek az út különböző fázisairól